Scandinavian Cosmetics SE - Beauty is a choice GROUP | DK | NO
Gucci Guilty

En ny gryning, ett nytt kapitel

 

Bakom Gucci-revolutionen finns en ny vision. Vidsynt, modernt, romantiskt—creative director Alessandro Michele berättar en ny historia om varumärket. Gucci visar upp en frigjord sexualitet genom att hylla individualiteten och attraktionen. Husets attityd är en känsla av frihet, levererad med passion och äkthet. Den här historien har florerat inom varje del av varumärket, med början på catwalken, och nu har den spridit sig även till Guccis dofter. I september 2016 når den modehusets mest framgångsrika signaturdofter: Gucci Guilty för honom och henne.

Den generation som inspirerar Alessandro Michele kännetecknas av lustfyllda anarkister. De tror inte på konformitet och låter sig inte stoppas in i olika fack eller delas in i stereotypa könsroller. De uttrycker sig hur de vill, med vem de vill och utforskar passionerat vad de vill. De är njutningsmänniskor som inte ber om ursäkt för något och som hänger sig åt livets goda utan att känna skuld. De experimenterar och njuter av att känna sig fullständigt fria. Det moderna budskapet om att uttrycka sig själv och utforska sin sexualitet inleder ett nytt kapitel i historien om Gucci Guilty. Det tänder gnistan i kampanjens kraftfulla ställningstagande: #GuiltyNotGuilty och dess frigjorda koncept, där vi får följa tre personer som upplever en ny erotisk gryning, fri från förväntningar och regler.

“Låt oss presentera Gucci Guilty, dofter för alla anarkistiska och frisinnade njutningsmänniskor. #GuiltyNotGuilty ”

– Jag vill bara att människor ska känna sig fria, säger Alessandro Michele. När man går längs gatorna i vilken stad i världen som helst inser man att det finns en sorts underbar anarki, inte bara bland ungdomar, utan hos människor i alla åldrar.

På Gucci Snapchat kan du hitta mer material.


Venedig utgör en fängslande kuliss av skönhet och mystik – från dimmiga kullerstensgator till den forna prakten hos det barockpalats där Gucci Guiltys nya gryning randas. Regissören och fotografen Glen Luchford fångar den här stämningen. Kampanjen är uppbyggd kring ett sensuellt laddat triangeldrama, med tillbakablickar före och efter intima möten mellan Jared Leto och modellerna Julia Hafstrom och Vera Van Erp. Trion utforskar varandra och sina omgivningar på ett frigjort sexuellt sätt.

Kampanjen #GuiltyNotGuilty ger originaldofterna Gucci Guilty uttryck för varumärkets nya inriktning. De signalerar frihet genom att bryta mot normerna för traditionella ingredienser i manliga respektive kvinnliga dofter. Gucci Guilty for Her är en typisk fougère-doft med en ton av geranium, som ofta används i herrdofter, medan hjärtnoten i Gucci Guilty for Him utgörs av en blommig, sensuell doft av apelsinblomma, vilket är ovanligt för klassiska herrdofter. Den intima och magiska doften av lilja i kombination med ambra i Gucci Guilty for Her utstrålar värme och behagfullhet med ett starkt avslutande intryck. Denna doft har skapats för den frisinnade kvinnan. Gucci Guilty for Him har uppfriskande citron som öppningsnot och intensifieras sedan med förföriska noter av lavendel och patchouli.

Rekommenderat
NYHET

Verso N°2 Daily SPF 50 with Algica

Mjukgör, lugnar och minskar irritation

NYHET

Clean Classic Spring Breeze EdP

Inspirerad av naturens förnyelse och uppvaknande

NYHET

Jorgobé Self-Tan Antioxidant Drops

Förvandlar din ansiktskräm till en self-tanner

FILORGA Time-Filler Shot 5XP

SENSAI Awakening Creamy Eye Essence

Clarins Precious Le Sérum vann pris vid Elle International Awards

Clarins vinnare i Tara Beauty Awards

Water Drench® Hyaluronic Cloud Rich Barrier Moisturizer

Dolce&Gabbana Devotion