Scandinavian Cosmetics Group - Beauty is a choice English | Dansk
NYHET

Stella McCartney - POP Bluebell

 

Våren 2017 tar berättelsen om Stella McCartneys doft POP en ny, spännande vändning. I POP Bluebell går den generation banbrytande unga kvinnor som hon hyllade i sin första doft ett steg längre i sin resa mot en djupare, mörkare och mer reflekterande känsla, som bygger på erfarenhet och den inre styrka de har utvecklat. Denna nya doft har ett djupare syfte: att bejaka hållbarhet, individualitet och en ny sorts skönhet.

INSPIRATIONEN

Om POP hyllade det unika, äkta och äventyrliga – att omfamna livet tillsammans med sina vänner – så tar POP Bluebell dessa egenskaper till en ännu mer självsäker och självmedveten nivå.

Så här förklarar Stella McCartney själv: ”Äkta och varaktig vänskap får oss att växa och skapa en djupare känsla av intimitet, generositet och mod. Klockhyacinten (Bluebell) är en perfekt symbol för detta. Den är otroligt vacker, men dess främsta egenskap är styrka. Den ser till att den har en stabil grund innan den är redo att blomma.”

POP Bluebells metalliskt blålila färg för tankarna till den dunkla skymningen, då man i stillhet reflekterar över dagens händelser – en skarp kontrast till originaldoftens mer lekfulla, starkt rosa färg.

POP Bluebell-kvinnan är eftertänksam och orädd, en fri själ som låter fantasin ta plats. Hon vet att genom att lära sig mer om världen kan hon lära sig mer om sig själv. Ung till åldern, men vis av erfarenhet.

“Som människor förändras vi ständigt och POP utvecklas med sina bärare”

- Säger Stella McCartney.


DOFTEN

Den engelska klockhyacinten, som är känd för sin starka, utsökta doft, ger balans, personlighet och djup till originaldoftens noter av tuberos och sandelträ.

I POP Bluebell dämpas klockhyacintens starka, utsökta och daggiga blomdoft av en djup och spännande sensuell bas med noter av sandelträ. Den komplexa sammansättningen speglar de mångfacetterade egenskaperna hos den nya generationen Stella McCartney-ikoner. Feminin utan att vara skör, djärv men ändå balanserad, tydlig utan att behöva skrika.

 

KLOCKHYACINTEN (BLUEBELL)

Den engelska klockhyacinten är lika vacker som den är fascinerande. På hösten förankrar den sitt rotsystem djupt nere i jorden för att skapa en stabil grund för framtiden. Den väljer sin växtmiljö (skyddad under trädkronorna) och tar sedan över den, utan att någonsin fördrivas eller utrotas. Dess inre styrka är allt. På våren kan den sedan blomma ut och visa upp sin unika livskraft och karaktär – naturen när den är som vackrast.

Precis som klockhyacinten står POP-kvinnan med båda fötterna stadigt på jorden; hon är ett med och äger sin omgivning. Istället för att försöka leva upp till andra människors förväntningar stakar hon ut sin
egen väg, med sina vänner som trygghet och stöd. När hon blommar ut gör hon det i full styrka, med självkänsla och autenticitet.

Den engelska klockhyacinten är en hotad art och det är förbjudet att plocka den. Till skillnad från andra klockhyacinter har den en fantastisk doft: stark, utsökt och daggig – numera ganska okänd på grund av sin sällsynthet.

POP Bluebell använder biomimetik med hänsyn till den värdefulla råvaran – det är första gången headspace-teknik använts på denna enastående art. Biomimetik innebär att blommans utmärkande doft kan tas tillvara utan att man skadar växten eller beståndet i dess naturliga miljö. Detta innebär också att POP Bluebell är den första parfym som fångar blommans verkliga doft, istället för att ge en tolkning av den.

FLASKAN

Flaskan till den första POP-doften var starkt rosa, och POP Bluebell har en blålila färg. Med inspiration från doftens djärva men ändå balanserade attityd har flaska och kork kombinerats till en revolutionerande minimalistisk form. Korken, som är en hyllning till medaljongen på Stellas ikoniska Falabella-väska, har en stark, metalliskt blålila färg.

KAMPANJEN

POP Bluebell handlar om ett tänkesätt, en ny elegans som förkroppsligas av en dynamisk samling individer.

Kampanjen, som är en hyllning till vänskap och till att göra saker på sitt eget sätt, filmades i öknen i Kalifornien. Här medverkar fyra kreativa muser: musikern Grimes (alias Claire Boucher), skådespelerskan och förkämpen Amandla Stenberg, djurrättsaktivisten Kenya Kinski Jones och artisten Lola Leon. Starka i sig själva men ännu starkare tillsammans – dessa tjejer representerar dagens nya generation starka kvinnor med en frigjord inställning till skönhet.

Den legendariske fotografen Glen Luchford, som även ligger bakom den förra kampanjen där dessa fyra kvinnor sammanfördes för första gången, återvänder för att fånga utvecklingen av deras respektive personligheter. Vi får ser exempel på förändring, erfarenhet och nya insikter.

Stella McCartney: ”Som människor förändras vi ständigt och POP utvecklas med sina bärare. Jag älskar verkligen de här tjejerna, deras anda och deras självständighet, och ville följa dem på nya äventyr. I POP Bluebell har de levt livet och fått lärdomar, och därigenom bara blivit ännu vackrare.”

Produkt i artikeln
Rekommenderat
Nyhet

James Bond for Women III

En ny, förförisk doft

Nyhet

Filorga Universal Cream

Hydrates-Protects-Repairs

CLARINS

CLARINS stora engagemang i bekämpningen av reumatism

Tillsammans gör vi skillnad!

Cellular Performance Total Lip Treatment

Den perfekta hudvårdsrutinen i fem enkla steg!

Ren och balanserad hud på tio minuter!

Räddaren i nöden för hösttorr och trött hud!

Healthy Skin Harmony Foundation

Colour Elixir Honey Lacquer