Scandinavian Cosmetics SE - Beauty is a choice GROUP | DK | NO
MAX FACTOR

Teamar upp med Peg Parnevik för #myfactor

 

2017.08.23 – Stockholm.

Max Factor har valt den färgsprakande popartisten Peg Parnevik som sin nya profil till uppföljningen av succékampanjen #myfactor. I den kommande #myfactor-kampanjen har Peg identifierat hennes egna speciella faktorer hon hyllar som de egenskaper i hennes utseende hon känner sig mest stolt och glad över och väljer att highlighta när hon sminkar sig. Peg ser sina ögon som sin factor, men även hennes fräknar som förstärker hennes charmiga karaktär.

Kampanjen visar upp Peg i olika variationer på looks som visar hur hennes faktorer på ett lekfullt och inspirerande sätt kan framhävas efter olika teman och säsonger.

Alltför många ser make up som något man använder för att dölja det man inte är nöjd med i sitt utseende. Max Factor uppmanar alla till att göra motsatsen och snarare se make up som ett redskap för att framhäva sina unika ansiktsdrag och lyfta fram det hos dig som gör att just du är du. Varumärket uppmanar alla att se sig själva. Vad ser du? Vad har du som du är stolt över? Alla har vi något, det där lilla extra. Du bestämmer, vad är din faktor?

Med kampanjen #myfactor belyser varumärket det arv som Max Factor själv lade grunden till för nästan 100 år sedan då han inspirerade och möjliggjorde för kvinnor att framhäva och uttrycka personlig skönhet. Idag förs arvet vidare och varumärket uppmuntrar nu kvinnor att se och lyfta fram den skönhet de faktiskt redan besitter.

Max Factor har valt artisten Peg Parnevik som ansikte för #myfactor i Sverige under hösten och vintern. Varumärket föll för hennes starka personlighet och oemotståndligt varma energi. Peg går sin egen väg och ser sin faktor som en styrka och karaktärsdrag hon gärna förstärker med make up på olika sätt efter humör eller säsong. I #myfactor hoppas hon på att inspirera och uppmuntra andra att upptäcka och lyfta fram det dem älskar med sig själva, deras egen faktor.

“...att komma ihåg sin unikhet och de saker du älskar hos dig själv, det som gör dig till just dig.”

"Jag är en stor förespråkare av att man ska veta sitt värde och älska sig själv. Skönhet är något personligt och vi har alla något vi gillar lite extra med oss själva. För mig handlar #myfactor kampanjen om just det, att komma ihåg sin unikhet och dem saker du älskar hos dig själv, det som gör dig till just dig. Jag tycker att i dagens samhälle lägger vi för mycket fokus på att jämföra oss själva med andra och glömmer ofta att älska sig själv.”

- Peg Parnevik

Peg Parnevik och Tomas Lenneryd - Foto: Hanna Besirevic

I kampanjen, som även lanseras i Norge och Danmark, syns andra populära profiler såsom sångerskan Julie Bergan från Norge samt modellen och profilen Cecilie Haugaard från Danmark. Tillsammans utgör dem en dynamisk trio som inspirerar till hur vi kan hitta vår egna faktor att vara stolta över och förhöja den tillsammans med Max Factor make-up för olika tillfällen och säsonger.

”Vi både älskar och identifierar oss med Pegs naturliga och slående personlighet med massor av energi och är väldigt glada över att samarbeta med henne i denna kampanj. Vi anser att alla har sin egen individuella skönhet och att smink ska reflektera detta genom att betona din personlighet och faktor. Max Factors make up artistry strävar efter att visa kvinnor hur deras faktor kan highlightas på olika sätt, och Pegs personlighet är perfekt för detta.”

- Rozemarijn Koppenaal, Marketing Director Europe, Max Factor.


Om Max Factor

Det globala skönhetsföretaget Max Factor – The Make-Up Of Make-Up Artists – är i ständig och nära samverkan med flera av världens främsta make-up artister. I Sverige har vi, som exempel, ett stolt samarbete med vår prisbelönte make-up artist Tomas Lenneryd. Varumärket etablerades i början på 1900-talet av Max Factor, som är skapare av en rad innovativa skönhetsprodukter – allt från världens första foundation till lösögonfransar! De glamourösa stilar som Max Factor tog fram för Hollywoods filmdivor har sedan dess inspirerat miljontals kvinnor och definierar än i dag hur vi betraktar skönhet. Max Factor är ett av cirka 40 ledande varumärken som marknadsförs, säljs och distribueras av Scandinavian Cosmetics AB

(www.scandinaviancosmetics.se / 040-31 15 00).

För att ta del av fler nyheter och kommande event från Max Factor, följ Max factor på Instagram: @maxfactor,
@maxfactorsweden, @maxfactordanmark, @maxfactornorway


För frågor som rör kampanjen, kontakta:

Karolina Ytterberg
Patriksson Communication
Email: karolina.ytterberg@patrikssoncomms.com
Tel: +46 70 471 89 30

För frågor angående produkter, prover och Max factor, kontakta:
Joelina Claesson
Scandinavian Cosmetics

Foto: Hanna Besirevic

Rekommenderat
NYHET

Verso N°2 Daily SPF 50 with Algica

Mjukgör, lugnar och minskar irritation

NYHET

Clean Classic Spring Breeze EdP

Inspirerad av naturens förnyelse och uppvaknande

NYHET

Jorgobé Self-Tan Antioxidant Drops

Förvandlar din ansiktskräm till en self-tanner

FILORGA Time-Filler Shot 5XP

SENSAI Awakening Creamy Eye Essence

Clarins Precious Le Sérum vann pris vid Elle International Awards

Clarins vinnare i Tara Beauty Awards

Water Drench® Hyaluronic Cloud Rich Barrier Moisturizer

Dolce&Gabbana Devotion