SVERIGE, 12 oktober 2016 – Max Factor presenterar Stella Maxwell, modell och stjärna på sociala medier, som sin senaste globala ambassadör.
Stella är en internationellt känd modell, född i Belgien och uppväxt i Nya Zeeland, som har prytt omslag för Vogue och Harper's Bazaar och gått modevisningar för Versace, Chanel och Marc Jacobs. Med över 1,8 miljoner följare på Instagram, ett föränderligt utseende och en målmedveten livsstil ligger hon helt i linje med Max Factors inställning till modern skönhet.
Denna uppmärksammade modell är det senaste tillskottet i Max Factor-familjen, där hon gör sällskap med den nuvarande ambassadören Candice Swanepoel. Stella kommer att synas för första gången i kosmetikaföretagets kampanjer för 2017.
“Vi är väldigt glada att välkomna Stella till Max Factor-familjen”
- säger Karen Owen, marknadschef på Max Factor
Så här beskriver Stella Maxwell sina känslor inför samarbetet med Max Factor:
“Max Factor är ett ikoniskt makeup-märke och jag älskar att experimentera med makeup, så för mig är det rena drömmen att få bli deras nya ambassadör. Det ska bli så kul att jobba med Candice, som är Victoria's Secret-ängel precis som jag. Jag minns att jag stal min systers Max Factor-smink när jag först började använda makeup, och med det hektiska schema jag har i dag är jag mer beroende av produkterna än någonsin. Jag längtar efter att få visa upp Max Factors nyheter för 2017!”
Karen Owen, marknadschef på Max Factor, ger följande kommentar:
“Vi är väldigt glada att välkomna Stella till Max Factor-familjen. Förutom hennes naturliga skönhet fastnade vi för Stellas självförtroende, energi och lekfullhet. Hon är en riktig kameleont och gör modiga val när det gäller makeup och skönhet. Stellas genuina intresse för makeup och vilja att mixtra med sitt utseende gör henne till en perfekt Max Factor-ambassadör och det självklara valet för att nå ut till vår publik.”
För mer information och nyheter från Max Factor, följ Max Factor och Stella på Instagram: @maxfactor @stellamaxwell
Om Max Factor
Max Factor, ett av världens mest banbrytande kosmetikaföretag, grundades i början av 1900-talet av den polskfödde kosmetologen med samma namn. Max Factor tog fram koncepten Colour Harmony och Diagnostics, vilket innebär att makeupen anpassas efter användarens hudton, ansiktsdrag och hårfärg. Under årens lopp vann han Oscars för bästa makeup och skaffade sig en kundkrets av Hollywoodstjärnor, men hans filosofi var ändå att man kan få alla kvinnor att se glamourösa ut med rätt produkter och kunskaper.
I dag är Max Factor "the make-up of make-up artists". Max Factors arv lever vidare genom ett team av makeup-artister under ledning av Pat McGrath, världens mest inflytelserika makeup-artist och Global Creative Design Director för Max Factor. Varumärket erbjuder modern, glamourös och innovativ makeup som ger alla kvinnor möjligheten att bli sina egna makeup-artister och själva skapa glamour i vardagen.