Scandinavian Cosmetics Group - Beauty is a choice English | Dansk
NYHET

GUCCI BLOOM

 

– Jag ville ha en fyllig vit blomdoft, en modig doft som tar dig till en stor trädgård fylld av blommor och växter, som en överdådig bukett. Denna vackra trädgård är som en kvinna: färgstark, vild och mångfacetterad – här finns allt du kan tänka dig. Gucci Bloom doftar som den här trädgården och förflyttar dig till en plats som bara finns i fantasin, säger Alessandro Michele.

Alessandro Michele vill förmedla en känsla av frihet att vara den man vill vara genom att låta bärarens unika personlighet få blomma ut. Med en kombination av färger, dekorationer och mönster från denne kreatörs designrepertoar lyfter han fram de kvinnor han klär på ett naturligt, uttrycksfullt och individuellt sätt – de är i full blom.

Den första Gucci-doft som helt tagits fram enligt Alessandro Micheles kreativa vision förmedlar modehusets moderna filosofi. Med Gucci Bloom hyllar han äktheten, livskraften och mångfalden hos de kvinnor han designar för och de som identifierar sig med hans vision.

“Jag ville ha en fyllig vit blomdoft, en modig doft som tar dig till en stor trädgård fylld av blommor och växter...”

- säger Alessandro Michele.

Dessa unga kvinnor är ärliga mot sig själva och njuter av vad livet har att erbjuda; de blommar ut i sina sanna jag. De uttrycker sina personliga åsikter utan traditionella begränsningar. De vill uppleva minnesvärda stunder och bli inspirerade av föremål, kultur och konst som de väljer att omge sig med.

Alessandro Michele har utformat varje del av Gucci Bloom, med en genomgående känsla av frodighet, liv och energi i såväl själva doften som den drömlika kampanjen och den originella designen.

 

DESIGNEN
Alessandro Michele, som är estet ända ut i fingerspetsarna, ville ha en flaska och en förpackning som fångar doftens känsla och återspeglar den mångfacetterade kvinnan.

– Tanken med flaskans feminina design är inte att förföra män, utan att skapa samhörighet med de kvinnor som bär parfymen. Den har en mild, retroinspirerad färg och rena, enkla linjer. Dessutom är flaskan inte tillverkad av transparent, utan lackerat, glas, vilket får den att påminna om porslin – ett material som ligger mig varmt om hjärtat, säger han.

Den lackerade, fyrkantiga flaskan har en gammalrosa nyans och är prydd med en räfflad Gucci-logga i svart. Ytterförpackningen är på både in- och utsidan täckt av Herbarium, ett Toile de Jouy-tryck i rött och vitt med blad, körsbärskvistar och blommor, inramat i svart.

Produkter i artikeln
Rekommenderat
VINNARE i DANMARK

SACHAJUAN - Costumes Läsarpris - “Skönhetsfavoriter 2017”

I samarbete med - Magasin

HUGO BOSS

BOSS BOTTLED The Man of Today

Varje timme, varje dag med BOSS BOTTLED

CLARINS

Bannlys mörka ringar – oavsett hudton!

Mission Perfection Eye Cream SPF 15 ger dig piggare och vackrare ögon omedelbart.

Strålande hud och pigg fräschör i höst – så gör du!

Ungdomligare hy med höstens hetaste trend!

Ariana Grande MOONLIGHT

Katy Perry’s INDI

Percy & Reed-A Walk in the Rain Shine & Fragrance Mist

6 måsten i St Tropez, signerade Clarins